sobota, 16 listopada 2013

Ryba po chińsku na skróty

Pisząc Wam przepis na tę rybę trochę się rozmarzyłam i ...


"... słońce zaglądało w okna, w otwartych drzwiach na taras powiewała delikatna firana. A Jola na boso w nocnej koszulce pomknęła do ogrodu po warzywa na obiad. Piękne pomarańczowe marchewki opłukała w strumieniu..."
.
.
.
stop
.
.
.
wróć
.
.
.
A było tak:

Człapałam z pracy i po drodze zrobiłam zakupy w sklepie, który jak już kiedyś wspominałam ma w logo czerwonego robala w czarne kropki. Kupiłam składniki na rybę po chińsku:

- mrożonka mieszanka chińska (warzywa z grzybami 
   mun i kiełkami)
- ryba świeża lub mrożona do kilograma (należy rozmrozić
   i osuszyć)
- 3 x fix do potraw chińskich dowolnej firmy
- ryż jaki lubicie


PRZYGOTOWANIE:

Nastawiłam w garnku fix do potraw chińskich według zaleceń na opakowaniu. W tym czasie rozmrożoną rybę pokroiłam na kawałki ok 7x5 cm (jakoś tak), panierowałam w mące kartoflanej 
i obsmażałam na oleju. Obsmażoną rybę wrzuciłam do gotujacego się fixa. Ryż ugotowałam z dodatkiem kurkumy, by nabrał żółtego koloru. Mrożonkę "mieszankę chińską" dusiłam ok 15 minut dodajac do niej 2 łyżki oliwy i ok 0,5 szklanki wody. Przyprawiłam solą, papryką, czosnkiem, kurkumą, kolendrą, imbirem, gałką muszkatołową i cynamonem. Taka mieszanka przypraw była konieczna, by warzywa nabrały orientalnego aromatu. Ale należy pamiętać, by nie przesadzić z ich ilością. 

A wygląda to tak:


Ryż ugotowany z kurkumą


 Na ryż mieszanka warzyw


 A na wierzch ryba w sosie "po chińsku"


smacznego  :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz